VAREN ER LAGT I DIN HANDLEKURV

Handelsbetingelser

Handelsbetingelser

Følgende salg og leveringsbetingelser gjelder for kjøp på Sparevinduers nettbutikk.

Betingelsene oppdateres jevnlig.
SpareVinduer.no eies og drives av handels- og produksjonsbedriften:

Sparevinduer AS
Organisasjonsnummer: 992 979 836
Postboks 455
1302 Sandvika
E-mail: post@sparevinduer.no
Tlf. +47 66 90 03 03

Tilbud for vinduer og dører gjelder i 14 dager fra tilbudsdatoen.

1) Bestilling

Du legger de varene du ønsker å bestille i handlekurven ved å trykke på "bestill" ut for varen. Når du trykker på "Se handlekurv" kan du alltid se hvilke varer du har lagt i handlekurven og prisen på varen.
Når du er ferdig med å handle og har akseptert salg og leveringsbetingelsene, fortsetter du til betaling.  Husk bestillingen er bindende.

2) Betaling

Betaling kontant i NOK. Du kan betale med Klarna faktura, velge Visa eller Mastecard. Visa og Mastercard gebyr vil bli pålagt.
All overførsel av penger til Sparevinduer.no via nettsiden www.sparevinduer.no skjer via en sikker kryptert forbindelse.
Opplysningene sendes kryptert, kjennetegnet på dette er at det i leserens statuslinie vises en stengt lås.
Betaling skjer via ePay som oppfyller veldig strenge krav til sikkerhet. I betalingsmodulet registreres kredittkort opplysninger som kortnummer, navn, utløpsdato og kontrollnummer.
Sparevinduer gjemmer ikke på informasjon om kredittkortet ditt, og når betalingen er fullført, sletter ePay informasjonene.

Betaling av varer:
Klarna faktura: Klarna sender en faktura på epost når varen sendes fra Sparevinduer.
Kredittkort: Hele beløpet bliver automatisk hevet fra ditt betalingskort i forbindelse med avsendelse og fakturering. Såfremt du i tidsrommet mellom bestilling og avsendelse skifter kontonr. /får nytt betalingskort, eller det på andre måter skjer endringer i dine kort og kontoopplysninger, som var gjeldene ved bestilling, er du forpliktet til strakt å gi oss en beskjed om dette til Sparevinduer og samtidig avtale, hvordan du inne leveringstidspunktet skal betale. Såfremt beløpet ikke kan trekkes på den konto i henhold til de kort- og kontoopplysninger, du har opplyst i forbindelse med bestilling, og såfremt du ikke innen leveringstidspunktet på annen måte har betalt, er Sparevinduer berettiget til etter eget valg enten å kreve kjøpsavtalen gjennomført som avtalt eller å beholde varene. I forbindelse med ordrer hvor det ikke gjennomføres og betales på hjemmesiden, skal restbetalingen betales innen levering på fremsendt giro.

Salg til mindreårige:

Kjøpsavtaler med mindreårige kan kun skje med foreldres eller verges godkjennelse. Bindende kjøpsavtaler kan kun inngås med personer over 15 år. Kredittkjøp kan kun gjennomføres med personer over 18 år.

 

3) Informasjon før du gjennomfører bindende bestilling

I tillegg til det som er opplyst i salg og leveringsbetingelsene, vil du på skjermen få disse informasjonene som du kan skrive ut.

Beskrivelse av de varene du har bestilt, med pris i norske kroner inkl. moms.
Total sum som skal betales, med spesifikasjon av evt. fraktkostnader og gebyrer.


4) Ordrebekreftelse

Når Sparevinduer.no har godkjent din bestilling og ditt betalingsvalg, sendes en ordrebekreftelse til deg med e-post.
Ordrebekreftelsen sendes til den mailadressen du har opplyst i forbindelse med bestillingen.


Ordrebekreftelsen inneholder.
Navn på kunde.
Navn og adresse på selger (Sparevinduer AS).
Beskrivelse av bestilte varer og pris i NOK inkl. mva.
Total kjøpesum, som skal betales med spesifikasjon av evt. fraktkostnader og gebyrer.
Hvilken betaling valg der er fortatt
Kjøpedato
Leveringstidspunkt.
Leveringsadresse.
Ordrenummer.
Valuta.
Ordrenummer.
Gjengivelse av Sparevinduer.no´s betingelser.
At bestillingen er gjennomført.


5) Priser

Alle priser er opplyst i NOK (norske kroner) inkl. mva., men ekskl. fraktkostnader.
Sparevinduer.no kan når som helst og uten varsel endre prisene.
Du skal betale den prisen som gjelder på bestillingstidspunktet.
Fraktkostnader er avhenging av hvor du bor og hvor mye du kjøper.
Når du har valgt de varene du vil ha og har registrert ditt postnummer, vil du før du avgir din endelige bestilling, kunne se fraktkostnader i produkt- og prisoversikten.
Prisen er oppgitt i NOK inkl. mva.

Vi har ikke mulighet for å selge varer til utlandet, Jan Mayen, Bjørnøya, Svalbard eller Hopen.


6) Mål, design, valg av materialer og montering

Oppgitte mål er alltid utvendige karmmål.
Målene opplyses i bredde x høyde.
Produktene utføres i vanlig handverksmessig kvalitet svarende til salgsprisen.

Sparevinduer.no foretar jevnlig produktutvikling
Sparevinduer.no  forbeholder seg derfor rett til - når som helst og uten varsel å endre design, detaljkonstruksjoner og materialevalg.
Bestilte varer vil alltid bli utført etter den standard som gjelder for Sparevinduer.no´s produksjon på bestillingstidspunktet.
Varer som bestilles på forskjellig tidspunkt, er derfor ikke nødvendigvis produsert på samme måten og derfor ikke alltid helt like.

Vær oppmerksom på at det kan oppstå problemer med at vann kan trenge inn i bunnen mellom dørkarm og dørtrinn på dører som vender innover, ved ekstreme vann og vindforhold.

Angående montering: Det er flere forskjellige måter du kan montere varene fra Sparevinduer.no på.
Den korrekte montering avhenger bl.a. av huset ditt.
Derfor har Sparevinduer valgt ikke å levere bruksanvisning sammen med varene.


7) Levering og fraktskader

Kjøpte varer fraktes til avtalt leveringsadresse. Kunden er ansvarlig for at fullastet stor lastebil kan kjøre fram til angitt leveringssted.
Kunden skal være tilstede når varene leveres.
Hvis kunden ikke er til stede når varene leveres, aksepterer kunden at varene leveres i kundens fravær.
Uansett om kunden er til stede på leveringstidspunktet, regnes leveringen som utført, når varene er lesset på avtalt leveringsadresse eller så nermt som mulig.
Kunden er ansvarlig for at en fullt lastet lastebil kan kjøre fram til anvist leveringsadresse.
Hvis det ikke er mulig å kjøre helt fram til leveringsadressen, betraktes levering som fullført når varene er lesset nærmest mulig på leveringsadressen.
Ventetid, unødvendig forlengelse av lessetid eller forgjeves leveringsforsøk som kunden er skyld i, debiteres kunden etter regning fra fraktfirma.
Kunden skal ved levering kontrollere varene for fraktskader og korrekt antall før det kvitteres for mottakelse.
Er det skader på varene, eller stemmer ikke antall kolli til det som står på fraktbrevet, skal dette noteres på fraktbrevet.
VIKTIG: Ren kvittering for mottakelse av skadede varer betyr at retten til reklamasjon faller bort.
Hvis kunden ikke er til stede når varen leveres, regnes levering som fullført med "ren kvittering" for mottakelse, fraktskader og. evt. manglende antall.


8) Leveringstidspunkt

Levering skjer på det tidspunkt som er opplyst på ordrebekreftelsen.
Alle bestilte varer produseres spesielt til deg etter ønsket mål.
På grunn av dette er leveringstidspunkt alltid bare et ca. tidspunkt.

Såfremt levering skjer innen fem uker, regnet fra opplyst leveringstidspunkt på ordrebekreftelsen, vil leveringen betraktes som levert til tiden, og kjøper har ikke krav på kompensasjon for forsinkelse.
Dersom levering skjer senere enn 5 uker fra opplyst leveringstidspunkt på ordrebekreftelsen har kjøper rett til å heve kjøpet (gjelder likevel ikke spesialfremstilte varer som er satt i produksjon). 

Det tas forbehold om forcemajeure, lockout, transporthindringer, maskinhavari, material- og fabrikasjonsfeil, og dermed også forsinkelser av råmaterialer som er nødvendige til framstilling av det kjøpte.
Erstatningen kan aldri overstige varens pris.


9) Annullering og endring av ordre

Handler du hos oss som forbruker, kan du oppheve kjøpet etter angrerettlovens bestemmelser. Det betyr at når man handler varer på nett, har privatpersoner normalt 14 dagers returrett. Dette gjelder ikke varer som er fremstilt etter forbrukerens spesifikasjoner (se derfor avsnittet om spesialvarer under)

Angrerett spesialmål:
Alle varer på spesialmål som bestilles hos Sparevinduer.no produseres spesielt til kundens individuelle behov og etter kundens spesifikke mål.
For å sikre billigst mulig produksjon (til fordel for kunden) og kortest mulig leveringstid har Sparevinduer.no etablert et høyteknologisk og fullautomatisk ordre- og produksjonssystem, som sikrer at produksjonen av de bestilte varene begynner automatisk rett etter at kjøper har bestilt og betalt.
I bestillingsprosessen ser du tydelig hvilke varer som er spesialmål og hvilke som er standardmål. Når du kjøper varer hos Sparevinduer.no aksepterer du derfor at angrefristen begrenses til kun å gjelde frem til det tidspunkt hvor produksjonen av bestillingen er påbegynt.
Fordi produksjonen settes i gang automatisk og straks etter bestilling, så har kunden reelt sett ingen angrefrist.

Angrerett standardmål:
Når du handler varer på nett, har du som privatperson 14 dagers returrett.

Det er viktig du gir oss skriftlig beskjed om bruk av angreretten senest 14 dager etter varen er mottatt. Vi tilbakebetaler kjøpesummen til deg (inkl. leveringsomkostninger) med unntak av evt. tilleggskostnader som følge av at du har valgt en annen leveringstype enn den billigste standardtypen. Vi tilbakebetaler beløpet innen 14 dager etter vi har mottatt varen eller dokumentasjon for avsendelse. Er produktet brukt, og dette har medført en verdireduksjon på varen kan vi kreditere et beløp tilsvarende verdiforringelsen på varen.

Ønsker du å benytte deg av angreretten, kan du her hente returskjema som du kan sende til oss til post@sparevinduer.no

 

10) Reklamasjon

Dersom det foreligger synlige feil og/eller mangler ved våre produkter skal det reklameres skriftlig og med bildedokumentasjon via Serviceskjemaet, som du finner under "Kundesenter" på vår nettside.
Reklamasjon må skje innen montering og senest 14 dage etter levering.Hvis det er mangler på varen, kan kunden maksimalt kreve erstatning svarende til den kjøpte varens verdi.
Produkter som er behandlet eller montert etter mottagelse betraktes som godkjent og akseptert av kunden.
Ved feil eller mangler som oppstår etter varen er levert, men innenfor vanlig reklamasjonsperiode skal reklamasjon skje umiddelbart og skriftlig, med bildedokumentasjon til SpareVinduer.no.
Reklamasjoner, som er vårt ansvar, reparerer vi og/eller gir prisavslag eller erstatter med nye produkter.

I alle tilfeller er Sparevinduer berettiget til å hjelpe innenfor rimelig tid, foreta bytting eller ta de pågjeldende produkter retur. Ved berettiget reklamasjon kan Sparevinduer velge å utbedre skaden, erstatte med ny vare eller gi avslag på varen. Dersom kjøpet oppheves har kjøper rett til å få refundert hele kjøpsbeløpet inklusiv fraktkostnader (gjelder ikke varer fremstilt etter spesialmål).

Ved reklamasjon dekker Sparevinduer også eventuelle retur-fraktkostnader.

Reklamsjonsretten inkluderer ikke hjelp til justering av hengsler, rammer, finnpussing og små skår i treet.
For behandlede elementer vises til utfallskrav, som kan bestilles hos oss.

Reklamasjonsretten og garantien bortfaller hvis:

1: Varene ikke er oppbevart tørt og sikkert

2: Umalte vinduer og dører ikke er behandlet både inn-og utvendig senest 14 dager etter leveringstidspunktet, eller de kun er behandlet med fargeløse produkter, med mindre de brugte fargeløse produkter kan dokumenteres å ha samme dekkeevne som heldekkende maling.

3: Monteringen ikke er utført korrekt.


11) Erstatning og produktansvar

Kunden kan som utgangspunkt kreve erstatning ifølge norsk lov.
Kunden kan ikke kreve erstatning som overstiger den kjøpte varens verdi.
Sparevinduer.no tar ikke ansvar for skade påført av den solgte varen, på mennesker, ting eller fast eiendom, etter at kunden har mottatt varen.

Sparevinduer.no er ikke ansvarlig for driftstap, tapt fortjeneste eller andre økonomiske konsekvenstap. De nevnte begrensningene i Sparevinduer.no sitt ansvar gjelder ikke hvis firmaet har gjort seg skyldig i grov uaktsomhet.


12) Garanti

Det er 10 års produktgaranti på :
Industrielt behandlede og ferdig malte fasadevinduer og –dører utført i tre-aluminium.
Industrielt behandlede og ferdig malte fasadevinduer og dører utført i furu med bunnglasslister i aluminium.
PVC vinduer og dører.

Se vår garantibestemmelser her 

Den utvide garanti er unntatt for platedører, fyllinger, Opitlook loftsvinduer og dørterskler i hardtre, her gis fabrikkens garanti som er på 5 år. Det gis ikke garanti for tetthet på dobbelt dører som åpner innover. Heller ikke på dører som er montert over 1 etasje eller dører med 1 punkts lukke.

Bemerk: Trykkbrudd i glass ved montering over 800 moh. 
Isolerglassruter som plasseres høyere enn 800 moh må trykkutjevnes av fagperson, da der er fare for at de sprekker, dersom det ikke blir gjort. 

Isoler ruter som blir satt inn i hytter/fritidsboliger på høyfjellet, har en tendens til å sprekke eller får et overtrykksbrudd. Det er høydeforskjellen fra produksjonssted til monteringssted som er årsaken. Lufttrykket synker med økende høyde, med 1mbar på 8 m. En rute som er helt plan ved havet, blir som en ballong i høyden. Jo større høyde ruten monters i, jo mer ballong. Når vinduene skal monteres over 800 moh (meter over havet) må ruten trykkutjevnes for at ruten kan bevare sin garanti.

Duggdannelser på den utvendige side av glasset kan forekomme på isolerglass da disse ikke lar nok varme passere fra det oppvarmet rom i bygget til det ytre glasset, til å holde det utvendige glass fri for dugg /kondens.
Dugg utvendig er ikke reklamasjonsberettiget.

 

13) Personvernerklæring

Det er viktig for oss å beskytte kundenes privatliv. De personlige opplysningene du gir oss i forbindelse med bestilling (navn, adresse, e-mailadresse og telefonnr.) brukes bare til å gjennomføre bestillingen og gis ikke videre til andre.

Alle servere, som brukes til lagring av personlige informasjoner opplyst ved bestilling,  er plassert sikkert og sentralt hos Sparevinduer AS- eller hos Sparevinduer AS  IT-partner.
Du kan alltid få opplyst hvilke informasjoner vi har registrert om deg og du kan også kreve å få informasjonene slettet når kjøpet er gjennomført. Du skal bare ta kontakt til Sparevinduer.no.

 

Opplysning om klagemuligheter

Skulle du ønske å klage over ditt kjøp, skal henvendelsen rettelse til post@sparevinduer.noI tilfelle at det ikke skulle lykkes å finne en løsning oss imellom, kan det inngis en klage til http://www.forbrukerradet.noEr handelen foretatt over landegrenser kan man velge å klage til EU-kommisjonens online klageportal. Det er kun relevant, hvis du som forbruker har en bopel i annet EU/EØS-land. Da EU-kommisjonens online klageportals oppgaver er knyttet til saker oppstått ved handel over landegrenser. Klage inngis her – http://ec-europa.eu/odr. Ved inngivelse av en klage må det angis vår e-post adresse post@sparevinduer.no