FAQ - ofte stilte spørsmål

 Finn svar på de spørsmålene vi oftest får, kom raskt videre med ditt kjøp.
  • 1. Når og hvordan kan dere kontaktes?

    Du kan her se vår kontaktinformasjon og åpningstider.
  • 2. Hvor kan jeg finne pris for produktene?

    Om du finner ønsket produkt på vår hjemmeside kan du enkelt fylle inn dine mål og ønskede spesifikasjonser så ser du med engang prisen og leveringstiden på din høyre side. For pris ferdig levert med frakt, kan du legge ønskede varer i handlekurven også fylle inn ditt postnummmer. Du kan også se våre frakt priser og leveringstider under "Finn svar" på vår hjemmeside. Finner du ikke ønsket element på vår hjemmeside eller om du ønsker vi setter det opp for deg, kan du sende mail til post@sparevinduer.no med beskrivelse av ønskede elementer og din kontaktinformasjon.
  • 3. Hvor kan man se produktene?

    Vi har en ubemannet utstilling i Leangbukta 46, 1392 Asker. Utstilling er åpen Mandag-Torsdag 09:00-17:00. Fredag 09:00-16:00. Særlige åpningstider kan forekomme bl.a. rundt  høytider og ferier, du kan alltid se oppdaterte åpningstider her.
  • 4. Hvor lang leveringstid er det på produktene

    Du kan her se en oppdatert oversikt over alle våre aktuelle leveringstider.
  • 5. Hva er fraktkostnaden?;

    Fraktprisen er levert til leveringsadressen med Bring. Fraktprisen er pr ordre så den er lik uansett antall varer og størrelse. Se mer om frakt og fraktpriser her.
  • 6. Hvor kan jeg finne mer informasjon om valgalternativene?

    Ved å klikke på den spørsmålstegnet ( ? ) til høyre på valg alternativene. Så vil du få opp en informasjons boks med mer informasjon og bilder om de forskjellige valg alternativene på den linjen. 
  • 7. Hva er not?

    Også kaldt spor til foringer (Utfresing) er en 10 mm bred og dyp utfresing på den innvendige side av karmene. Noten brukes for enklere montering av lysningsplater innvendig, som overgang mellom vinduet/døren og husets innervegg. Not kan bestilles på alle 4 sider (vanligste valg for vinduer), not sider og topp (vanligste valg for utadgående dører) og not i bunn (til montering av blomsterbrett).
  • 8. Hva er utvendig karmmål? Og hvordan måler jeg dette?

    Målene er utvendig karmmål, det vil si ytterkant av karm til ytterkant av karm. Har du bare mulighet for å måle hullet der elementet skal monteres så trekker du fra 2-3 cm i bredde og høyde for å gi plass til isolasjon. Se vår guide for oppmåling av vinduer og dører her.
  • 9. Hvilke profiler har produktene?

    Vi har 2 profilvalg til de fleste av våre vinduer og dører (bl.a. PVC og 3-lags furu har kun et profilvalg). Man kan velge en softline profil som er rette moderne linjer, og en classic profil som er mer profiler å gi et mer klassisk utsende på innvendig karm, ramme og sprosser. Du kan se mer om våre profiler her
  • 10. Hvilke sprosser kan man velge?

    Våre sprosser er pålimte energisprosser, som er pålimt på utvendig og innvendig side. På 2-lags glass er det også en «spacer» mellom glassene for å gi et mer gjennomgående sprosse utsende, men da våre sprosser ikke deler glasset får man et bedre isolert vindu.  Vi kan i imp. Furu og tre/alu levere sprosser i 25mm, 42mm og 60 mm, i PVC kan vi levere 25mm.  
  • 11. Hvordan finner man riktig åpningsrettning?

    Åpningsretningen er bestemt av hvor hengslet sitter, om det skal åpnes utover skal man se fra utvendig side, om det åpnes innover så skal man se hengslene fra innvendig side: 

    HU – Hengslet i høyre side sett utenfra – åpner utover
    VU – Hengslet i venstre side sett utenfra – åpner utover
    VI – Hengslet i venstre side sett innenfra – åpner innover
    HI – Hengslet i høyre side sett innenfra – åpner innover

    For dobbeltdører er det den først åpnende dør som bestemmer åpningsretningen.

    Se mer om åpningsretninger.

  • 12. Hvordan velger jeg riktig håndtak til balkongdøren?

    Når du velger håndtak til balkongdører så kan du velge (HU-VI) eller (HI-VU), du skal her velge den som du kan se din valgte åpningsretning i parentesen. Har du for eksempel valg en dør med åpningsretning «HU – hengsler i høyre side sett uten fra – åpner utover», skal man velge alternativet med (HU-VI). 

  • 13. Betaling - Når og hvordan skjer betalingen?

    Du kan på nettsiden betale med KLARNA faktura og med VISA/Mastercard. Ved å benytte KLARNA så vil du få en faktura på mail ved levering med 10 dagers betalingsfrist. Velger du VISA/Mastercard, trekkes beløpet når vi sender ordren. Se mer om betaling her.

  • 14. Hvor kan jeg finne karmsnitt, teknisketegninger og tekniskinformasjon om produktene?

    Du kan se mer i våre tekniske kataloger.

  • 15. Hvor kan jeg lese om kundeerfaringer?

    Se våre Trustpilot anmeldelser her.

  • 16. Har dere en Facebook side?

    Ja - du kan finne vår Facebook side her.

  • 17. Kan jeg se videoer fra dere på youtube?

    Du kan på vår youtube kanal finne videoer av montering av dører, håndtak, utvalg av våre vinduer og dører osv. Du kan finne vår youtube kanal her

  • 1. Service - Hvordan kan jeg opprette en service/reklamasjonsak? 

    Skulle det mot forventing oppstå noen feil, ber vi deg fylle ut vårt serviceskjema. Det sikrer deg den mest hurtige og effektive behandlingen av din sak. Du kan finne vårt serviceskjema  her.